Sumele cheltuite de partide, pe TV, în campania electorală

În perioada campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, posturile de știri au încasat, potrivit estimărilor Paginademedia.ro, o sumă de cel puțin o jumătate de milion de euro fiecare.

Cel mai mult a cheltuit PSD, în timp ce Alianța 2020 USR PLUS a alocat o sumă de 20 de ori mai mică decât Partidul Social Democrat.

Estimarea sumelor cheltuite de partide pe posturile TV a fost făcută pe baza monitorizărilor numărului de spoturi din campanie, pe baza numărului de prezențe ale partidelor politice și a tarifelor publice declarate de posturile TV la CNA, precum și pe baza discuțiilor cu profesioniști din industria de media și de publicitate, dar și cu oameni apropiați campaniilor electorale.

PSD. Partidul Social Democrat a cheltuit pe toate posturile din campanie.

Cea mai mare parte a banilor PSD s-a dus la Antena 3 (peste jumătate de milion de euro) și la România TV (peste 700.000 de euro). Către B1 TV s-au dus 220.000 de euro, iar la Digi 24, aproape 200.000. Realitatea TV a primit publicitate electorală de aproape 140.000 de euro. 

Național TV a beneficiat din partea PSD de 82.000 de euro.

PNL. Partidul Național Liberal a direcționat bani către aproape toate posturile. Doar la Antena 3 nu a avut deloc publicitate electorală. A avut, în schimb, pe România TV (spre 600.000 de euro), dar și la B1 TV (220.000), Digi 24 (200.000), Realitatea TV și Național TV.

ALDE. Formațiunea lui Călin Popescu Tăriceanu a fost ceva mai selectivă: a ocolit Realitatea TV, B1 TV și Național TV. A alocat mai mult pe România TV (140.000 de euro) și ceva mai puțin pe Antena 3 (în jur de 50.000) și Digi 24 (40.000).

PMP. Mișcarea Populară a lui Traian Băsescu a direcționat cei mai mulți bani către România TV (aproape 180.000). În jur de 70.000 de euro s-au dus la B1 TV și la Realitatea, în timp ce Digi 24 a făcut publicitate electorală pentru PMP de 40.000 de euro. Nimic la Antena 3 și la Național TV.

Pro România. Formațiunea lui Victor Ponta a investit în publicitate electorală pe toate posturile din campanie. Cel mai mult la România TV (peste 250.000 de euro) și la Realitatea TV.

Alianța 2020 USR Plus. USR Plus a fost „Alianța invizibilă”. Tot bugetul lor de pe TV a fost de 80.000 de euro, de peste 20 de ori mai puțin decât a cheltuit PSD. Aproape toată expunerea USR Plus a fost pe Realitatea TV. Au mai avut vreo patru spoturi răzlețe – doar cu Clotilde Armand, pe B1 și la Digi 24.

Șase posturi TV au avut reclame electorale, emisiuni dedicate contracost și mitinguri transmise în direct, plătite de partide: B1 TV, Realitatea TV, Antena 3, România TV, Digi 24 și National TV.

Încasările televiziunilor, potrivit estimărilor Paginademedia.ro

  • România TV a încasat cel mai mult, cu aproape două milioane de euro, cu bugetele mari de la PNL și PMP, dar și de la ALDE și PSD.
  • Antena 3 a scos din publicitate electorală 710.000 de euro de la două partide: PSD și Pro România.
  • B1 TV a totalizat 620.000 de euro.
  • Realitatea TV a avut cele mai mici tarife, cel puțin la spoturi, dar multe difuzări, asa că a încasat 580.000 de euro.
  • Digi 24 a fost aproape de Realitatea TV. În jur de 580.000 de euro, din care aproape 400.000 de euro au venit, în mod egal, de la PSD și PNL.
  • Național TV a fost departe de stațiile de stiri. A fost însă singurul canal generalist care a beneficiat din campania electorala și a încasat aproape 140.000 de euro.

Fii social. Împărtășește știrile bune cu prietenii tăi!